Om os

Vi brænder grundlæggende for at skabe indhold og fortælle den gode historie.

Vi er et moderne mediehus med både trykte magasiner og online medier inden for byggebranchen, arkitektur, trælast & byggemarkeder, IT & telekommunikation, lager & transport og emballage.

Gennem mere end 40 år har vi specialiseret os i at udgive medier til præcis definerede målgrupper.

Derudover hjælper vi virksomheder og organisationer med markedsføring, PR, kommunikation, tryksager, medier, websites, sociale medier og meget andet.

Historien om ODSGARD A/S

ODSGARD er en ejerledet virksomhed og ejes i dag af Michael Odsgard, der købte virksomheden i 2011.

Virksomheden blev stiftet tilbage i 1976 af Peter Odsgard, der sprang fra et sikkert job som 1. mand i en trælasthandel og ud som iværksætter i medie- og reklameverden. Peter er stadig aktiv i virksomhedens bestyrelse.

Første projekt blev håndbogen BTB – branchevejviser for trælast og byggemarkeder og hurtigt herefter fulgte magasinet Puff med artikler om dagligdagen i trælast og byggemarkederne.

Begge medier blev i årenes løb en bragende succes og udgives den dag i dag. Dog blev BTB i 2019 til Specialsider i Puff og i BygTek.

I 1982 udkom avisen BygTek for første gang. Nu skulle håndværksmestrene, entreprenører, arkitekterne og ingeniørerne også have deres egen avis.

Fra 1984-2003 udgav vi magasinet GDS-info. Magasinet var målrettet danske byggemarkeder, farvehandlere og isenkræmmere.

I perioden fra 1984-2002 arrangerede vi hvert 2. år fagmessen GDS-Træf i Odense.

Vi byggede vores eget trykkeri RFT i 1985. Det lå i Tølløse og det var en kæmpe fordel at kunne trykke vores egne magasiner. I en årrække trykte vi også alle Novo Nordisk’s magasiner.

I 1993 kom BygTek Mester & Svend på gaden. Nu skulle alle tømrer- og snedkersvende samt deres mestre også have en avis med gode artikler  om byggematerialer og værktøj.

I 1997 startede vi magasinet Telekommunikation, der i 2017 skiftede navn til IT-Reload bl.a. fordi vi synes at navnet var lidt støvet og fordi vi ville fortælle virksomheder, hvordan IT kan løfte en virksomhed.

I 1997 udkom Magasinet Byggeri for første gang til arkitekter, ingeniører, entreprenører og bygherrer. Samme år blev prisen Udvalgte Byggerier stiftet – prisen skiftede navn i 2007 til Årets Byggeri og uddeles hvert år af et meget kompetent dommerkomité bestående af topchefer fra branchens organisationer og institutioner. En pris, der giver genlyd langt ud over branchens egne rækker.

I 1997 startede vi vores først nyhedsportal Byggeri.dk. Der var på det tidspunkt blot 42 hjemmesider, der havde noget med bygge- eller Gør-Det-Selv-branchen at gøre, så det var sin sag at overbevise branchens virksomheder om værdien af internettet.

I 2000 overtog vi Lager & Transport Logistikmagasinet, der havde eksisteret siden 1976.

I 2003 startede vi vores erhvervsportal UgensErhverv eller blot ue.dk. Ideen var at samle artikler fra alle vores medier et sted på nettet med ugentlige nyhedsbrev fra de forskellige sektioner f.eks. Byggeri, IT, Lager & Logistik.

I 2009 købte vi magasinet PackMarkedet og gav det ekstra liv med en nyhedsportal og to ugentlige nyhedsbreve.

I 2010 solgte vi trykkeriet RFT, da det ikke længere kunne betale sig at have trykkeri in house.

I 2013 ændrede vi strategi omkring vores mediers tilstedeværelse på internettet. De fleste af vores medier fik derfor deres egen nyhedsportal med nyhedsbreve – bl.a. LTL.dk, PackM.dk og BygTek.dk. Vi samler stadig vores nyheder på ue.dk, men selve nyheden ligger på de enkelte mediers site.

I 2014 starter vi en avis til boligforeninger i området omkring Storkøbenhavn. Avisen hed først BygTek Boligmagasin, men blev senere omdøbt til Byens Boligforeninger.

Prisen Årets Byggeri har i 2019 fået selvstændig hjemmeside på aaretsbyggeri.dk med et fantastisk arkiv over de bedste byggerier i Danmark de seneste 20 år.

I 2020 holder vi vores første Netværksdag for Boligforeninger, hvor leverandører og beslutningstagere fra branchen mødes.

I 2021 køber vi Magasinet Skolen, der udkommer fire gange om året til landets grundskoler. Første udgave kom på gaden i september, hvor også en helt ny nyhedsportal MagasinetSkolen.dk så dagens lys.

I 2022 køber vi magasinet GULV!, som vi udgiver i samarbejde med Gulvbranchen.

I årenes løb har vi løst reklame- og kommunikationsopgaver for virksomheder lige fra Coca-Cola, Novo Nordisk og Rockwool til den lokale tømrermester.

Virksomheden har i tidens løb ligget på seks forskellige adresser i Glostrup.

Menu